Regulamin Sklepu internetowego „KARLIK LUXURY EVENTS”

DEFINICJE

  1. Sklep internetowy lub Sklep – sklep internetowy „KARLIK LUXURY EVENTS” dostępny pod
    adresem internetowym events.karlikluxurycars.pl. W ramach działalności Sklepu Sprzedawca
    świadczy usługi w zakresie handlu elektronicznego o których mowa w art. 5 pkt 32 ustawy o
    zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty
    gospodarcze
  2. Sprzedawca – M. Karlik sp. k. z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Kaliskiej 24, 61-131 Poznań,
    wpisana do Rejestru Przedsiębiorców KRS pod numerem: 0000390063, REGON: 301777649,
    NIP: 7822532985. Dane kontaktowe Sprzedawcy:
    a) adres pocztowy: ul. Poznańska 30, 62-081 Baranowo
    b) adres poczty elektronicznej: sekretariat.jlr@karlik.poznan.pl
    c) kontakt telefoniczny: +48 61 677 50 00
  3. Czas realizacji zamówienia – liczba dni roboczych, w których Sprzedawca przygotuje zamówienie
    złożone przez Klienta w Sklepie internetowym, przekaże zamówiony Produkt przewoźnikowi celem
    doręczenia do miejsca wskazanego przez Klienta w zamówieniu.
  4. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub
    jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną,
    korzystająca ze Sklepu Internetowego. W szczególności Klientem jest osoba, która na zasadach
    określonych w niniejszym Regulaminie składa Zamówienie – zawiera umowę sprzedaży – za
    pośrednictwem Sklepu internetowego.
  5. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystający za Sklepu Internetowego, w tym
    w szczególności dokonujący zakupów, w celu niezwiązanym bezpośrednio z prowadzoną przez
    niego działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Niezgodność – jest to niezgodność towaru fizycznego z Umową sprzedaży (kryteria oceny
    zgodności towaru fizycznego z Umową sprzedaży określa art. 43b ust. 1-2 ustawy o prawach
    konsumenta).
  7. Osoba ze szczególnymi potrzebami – osoba, która ze względu na swoje cechy zewnętrzne lub
    wewnętrzne, albo ze względu na okoliczności, w których się znajduje, musi podjąć dodatkowe
    działania lub zastosować dodatkowe środki w celu przezwyciężenia bariery, aby uczestniczyć w
    różnych sferach życia na zasadzie równości z innymi osobami, oraz która może być Konsumentem,
  8. Polityka prywatności – odrębny dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych
    osobowych Klientów przez Sprzedawcę dostępny na stronie internetowej pod adresem powyżej
    wskazanym.
  9. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – Klient będący osobą fizyczną, która zawiera ze
    Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, lecz nieposiadającą
    dla niej charakteru zawodowego, który wynika w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez
    nią działalności gospodarczej.
  10. Produkt lub Towar – dostępna w Sklepie usługa szkoleniowa (stacjonarna lub on-line) będąca
    przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  11. Umowa lub Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego
    na podstawie, której Sprzedawca zobowiązuje się wykonać na rzecz Klienta usługę w postaci
    Wydarzenia.
  12. Ustawa o dostępności – ustawa z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań
    dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
  13. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pośrednictwem Sklepu Internetowego,
    zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży określonych Produktów ze Sprzedawcą,
    złożone zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady, warunki i zakres korzystania ze Sklepu
    internetowego, a także zasady składania Zamówień oraz Umowy sprzedaży.
  2. Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną.
  3. Do korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym przeglądania jego zawartości oraz składania
    Zamówień, niezbędne jest:
    a) posiadanie urządzenia końcowego (komputer lub inne urządzenie multimedialne)
    z dostępem do Internetu,
    b) korzystanie z przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia
    dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW
    oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej niezbędne i
    wymagane pliki typu cookies,
    c) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
  4. Przeglądanie zawartości Sklepu internetowego nie wymaga rejestracji. Składanie Zamówień przez
    Klienta na Produkty możliwe jest po podaniu niezbędnych danych osobowych i adresowych
    umożliwiających realizację Zamówienia bez dokonywania rejestracji (utworzenia Konta Klienta),
    jak również po zapoznaniu się i zaakceptowaniu Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
  5. Klient, korzystający ze Sklepu Internetowego zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu zgodnie
    z obowiązującymi przepisami, postanowieniami Regulaminu oraz z poszanowaniem dobrych
    obyczajów i dóbr osobistych innych podmiotów.
  6. Klient powinien korzystać ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów
    oraz dla Sprzedawcy.
  7. Zabronione jest dostarczanie przez Klienta treści bezprawnych oraz działanie polegające na
    rozsyłaniu lub umieszczaniu w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji
    handlowej (spam), prowadzenie na stronach internetowych Sklepu Internetowego jakiejkolwiek
    działalności komercyjnej, reklamowej lub promocyjnej.
  8. Zabronione jest korzystanie przez Klienta ze Sklepu internetowego w sposób zakłócający jego
    funkcjonowanie, w szczególności poprzez użycie określonych urządzeń lub oprogramowania.
  9. Wyłączne prawa do wszelkich treści umieszczonych na stronie internetowej Sklepu
    internetowego, w tym do zdjęć, elementów tekstowych, grafiki, układu i kompozycji tych
    elementów (tzw. layout), znaków towarowych przysługują Sprzedawcy lub jego partnerom
    handlowym. Treści te stanowią przedmiot autorskich praw majątkowych, praw własności
    przemysłowej, w tym praw z rejestracji znaków towarowych oraz praw do baz danych i jako takie
    korzystają z ustawowej ochrony prawnej. Ich pobieranie lub wykorzystywanie wymaga
    każdorazowo uzyskania zgody Sprzedawcy i nie może naruszać postanowień Regulaminu oraz
    powszechnie obowiązujących przepisów prawa z zastrzeżeniem, że Klient może korzystać z ww.
    treści wyłącznie w celu prawidłowego korzystania ze Sklepu w zakresie własnego użytku
    osobistego.
  10. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna do złożenia Zamówienia lub utworzenia
    Konta.

INFORMACJE O PRODUKTACH

  1. Sprzedawca oświadcza, iż nie jest producentem w rozumieniu art. 3 Rozporządzenia Parlamentu
    Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa
    produktów, zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i
    dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylające dyrektywę
    2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG (dalej: GPSR).
  2. Dokładny opis Produktu dostępny jest w zakładce „Wydarzenia”.

WARUNKI SKŁADANIA I REALIZACJI ZAMÓWIENIA

  1. Klient może dokonać zakupu Produktu znajdującego się w Sklepie przez złożenie Zamówienia.
  2. Niezbędnym elementem procedury składania Zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie
    przez Klienta niniejszego Regulaminu oraz Polityki Prywatności.
  3. W celu zawarcia Umowy sprzedaży Klient powinien wykonać następujące czynności:
    a) wejść na stronę internetową Sklepu,
    b) wybrać Produkt, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”,
    c) wybrać sposób dostawy,
    d) w wyświetlającym się formularzu należy wpisać lub wybrać następujące dane: imię i nazwisko,
     kraj/region,
     ulica,
     kod pocztowy,
     miasto,
     opcjonalnie numer telefonu,
     adres e-mail,
     opcjonalnie uwagi do Zamówienia
     wskazać punkt, na który ma nastąpić dostawa Produktu
    e) wpisać dane odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa Produktu,
    a także podać numer telefonu do kontaktu w sprawie odbioru,
    f) wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane do odbioru Zamówienia (jeżeli Klientowi ma
    zostać wystawiona faktura VAT),
    g) wybrać formę płatności,
    h) zaznaczyć pole dotyczące zapoznania się i zaakceptowania Regulaminu oraz Polityki
    Prywatności,
    i) kliknąć przycisk „Kupuję i płacę” a następnie dokonać zapłaty zgodnie z wybranym sposobem
    płatności,
    j) Kliknięcie przez Klienta opcji „Kupuję i płacę” stanowi złożenie Zamówienia na zakup
    wybranego Produktu.
    k) Po dokonaniu Zamówienia Klient otrzymuje potwieenie jego dokonania na podany przez
    niego adres poczty elektronicznej wraz z niniejszym Regulaminem w formacie PDF.
  4. Klient jest zobowiązany do zapłaty za Zamówienie z góry.
  5. Z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia dochodzi pomiędzy Klientem
    a Sprzedawcą do zawarcia Umowy sprzedaży. Potwierdzenie, udostępnienie, utrwalenie,
    zabezpieczenie treści zawartej Umowy sprzedaży następuje przez przesłanie Klientowi wskazanej
    powyżej wiadomości elektronicznej z potwierdzeniem otrzymania Zamówienia i przyjęcia
    Zamówienia do realizacji.
  6. W przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia Sprzedawca zawiadamia o tym Klienta za
    pomocą wiadomości przesyłanej na podany przez niego adres poczty elektronicznej. W przypadku,
    o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, pomiędzy Sprzedawcą a Klientem nie dochodzi do
    zawarcia Umowy sprzedaży. Jeżeli Klient wcześniej dokonał zapłaty Sprzedawca niezwłocznie
    zwraca mu wszystkie dokonane przez niego płatności.
  7. Klient jest zobowiązany do podania prawidłowego i dokładnego adresu, pod który ma być
    dostarczony Produkt. W przypadku podania przez Klienta błędnego lub niedokładnego adresu,
    Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie lub opóźnienie w dostarczeniu
    Produktu.

CENY

  1. Podane ceny zawierają należne cła i podatki, w tym podatek VAT i są podawane w złotych polskich.
    Cena może być wyrażona w innej walucie niż złoty polski.
  2. Ceny nie zawierają kosztów dostawy. Koszty dostawy zależą od sposobu dostarczenia Produktu
    do Klienta, od wartości oraz wielkości Zamówienia. Ceny podawane są przy wyborze sposobu
    dostawy Produktu przez Klienta. Całkowity koszt Zamówienia (tj. cena Produktu wraz z kosztami
    dostawy) wskazany jest w Koszyku przed złożeniem Zamówienia przez Klienta.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach Produktów.
    Uprawnienie, o którym mowa w poprzednim zdaniu, nie ma wpływu na Zamówienia złożone przed
    datą wejścia w życie zmiany ceny.
  4. Sprzedawca może przeprowadzać akcje promocyjne oraz wyprzedaże na odrębnie określonych
    zasadach.
  5. Zasady promocji czy kodów rabatowych będą określone w regulaminie poszczególnych promocji
    czy kodów. Promocje nie łączą się, chyba że przewidziano inaczej w regulaminie promocji.

PŁATNOŚCI

  1. Sklep internetowy oferuje następujące formy płatności:
    a) przelew online,
    b) blik,
    c) szybki przelew,
    d) portfel cyfrowy.
  2. Płatności online są obsługiwane przez podmioty będące niezależnymi operatorami tego typu
    płatności, którzy jednocześnie posiadają status odrębnego administratora danych
    osobowych. Podmioty te są wskazane i określone w trakcie obsługi procesu Zamówienia.
  3. Realizacja Zamówienia rozpocznie się po otrzymaniu przez Sprzedawcę pełnej płatności lub –
    w wypadku płatności obsługiwanych przez operatora płatności – po potwierdzeniu wykonania
    pełnej płatności.

CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA ORAZ DOSTAWA

  1. Sprzedawca informuje na stronie Sklepu o czasowych ograniczeniach w dostarczaniu Produktu
    przed zawarciem Umowy sprzedaży.
  2. Dostawa Produktów realizowana jest za pośrednictwem wyspecjalizowanych przewoźników,
    których lista dostępna jest na stronie internetowej Sklepu internetowego. Szczegółowe
    informacje o zasadach realizowania dostawy zawarte są na stronach internetowych
    poszczególnych przewoźników. Przewoźnicy posiadają status niezależnych i profesjonalnych
    podmiotów prowadzących działalność polegającą na doręczaniu przesyłek, za działanie których
    Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. Każdy z przewoźników posiada status odrębnego od
    Sprzedawcy administratora danych osobowych Klienta.
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Produktu z przyczyn leżących po
    stronie Klienta lub przewoźnika, w szczególności w przypadku wskazania nieprawidłowego lub
    niepełnego adresu dostawy uniemożliwiającego dostarczenie przesyłki.
  4. Klient ma prawo sprawdzić przesyłkę w obecności przewoźnika. W przypadku uszkodzenia
    przesyłki zaleca się spisanie protokołu szkody z przewoźnikiem, co ułatwi i przyspieszy
    rozpatrzenie reklamacji. Spisanie protokołu szkody jest jednak dobrowolne, a jego brak nie
    ogranicza prawa Klienta do złożenia reklamacji wobec Sprzedawcy.

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta, który zawarł umowę na odległość może
    w terminie 14 dni odstąpić od tej umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia
    kosztów, z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość przez Konsumenta i Przedsiębiorcy na
    prawach konsumenta jest wyłączone w przypadkach określonych art. 38 ustawy o prawach
    konsumenta, w szczególności prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem
    przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi/ Przedsiębiorcy na prawach
    konsumenta w odniesieniu do umów o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni
    usługę za wyraźną zgodą Konsumenta/ Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, który został
    poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
    przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
  3. W celu odstąpienia od Umowy Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta składa
    Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy, w dowolnej formie przewidzianej prawem, w
    szczególności może wysłać pisemne oświadczenie na adres: Poznańska 30, 62-081 Baranowo lub
    za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat.jlr@karlik.poznan.pl
  4. Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta może również złożyć oświadczenie o
    odstąpieniu od Umowy korzystając z formularza odstąpienia od Umowy, którego wzór stanowi
    Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak skorzystanie z formularza jest dowolne.
  5. Do zachowania terminu do odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie informacji dotyczącej
    wykonania przysługującego prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia
    od Umowy.
  6. Klient nie może odstąpić od Umowy sprzedaży, jeżeli Niezgodność jest nieistotna.
  7. Klient może odstąpić od zakupu wszystkich lub wybranych Produktów, z zastrzeżeniem, że w
    przypadku, kiedy Produkt sprzedawany jest jako komplet, zestaw lub pakiet – odstąpienie możliwe
    jest w stosunku do całego kompletu, zestawu czy pakietu.
  8. Zwrot Produktu zakupionego w promocji, w której warunkiem przyznania rabatu był zakup więcej
    niż jednego Produktu, oznacza odstąpienie od promocji i jest możliwy pod warunkiem zwrotu
    wszystkich Produktów, których łączny zakup uprawniał do skorzystania z promocji.
  9. W przypadku odstąpienia od Umowy sprzedaży, Umowę sprzedaży uznaje się za niezawartą.
  10. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
    od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy, zwróci mu wszystkie
    otrzymane od niego płatności, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego
    przez niego sposobu dostarczenia przesyłki jak również kosztów zwrotu Produktu.
  11. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności jakich użył
    Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu płatności – w każdym przypadku
    Klient nie poniesie żadnych dodatkowych opłat związanych z tym zwrotem.

POSTĘPOWANIE REKLAMACJNE

  1. Na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego, odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi
    względem Klientów będących Przedsiębiorcami jest wyłączona a dalsze postanowienia niniejszego
    rozdziału dotyczą wyłącznie Klienta będącego Konsumentem albo Przedsiębiorcą na prawach
    konsumenta; oraz Niezgodności Towaru fizycznego z Umową sprzedaży.
  2. Klient może zgłosić Sprzedającemu reklamację dotyczącą Produktu w trakcie trwania usługi roaz
    w terminie 14 dni od zakończenia trwania usługi.
  3. Reklamacja jest składana za pomocą poczty elektronicznej pod adres:
    sekretariat.jlr@karlik.poznan.pl lub listownie na adres: ul. Poznańska 30, 62-081 Baranowo.
  4. Reklamacja powinna zawierać:
    a) dane kontaktowe Klienta,
    b) adres poczty elektronicznej,
    c) dane umożliwiające zidentyfikowanie zakupionego Produktu,
    d) opis ujawnionej Niezgodności,
    e) określenie żądania w związku z ujawnioną Niezgodnością.
  5. W przypadku wystąpienia ewentualnych braków uniemożliwiających prawidłowe rozpatrzenie
    reklamacji, Sprzedawca zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie zgodnie z danymi adresowymi
    wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
  6. Sprzedawca rozpatrzy i ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
    dni od dnia złożenia reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie
    poinformowany w tym terminie zgodnie z danymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
  7. Sprzedawca informuje Klienta o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
    rozpatrywania reklamacji Produktów, w tym poprzez złożenie przez Klienta po zakończeniu
    postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji do wojewódzkiego inspektora
    Inspekcji Handlowej lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed stałym polubownym sądem
    konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Wykaz Stałych Polubownych
    Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej dostępny
    jest na stronie internetowej: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596.

DOSTĘPNOŚĆ

  1. Sprzedawca oświadcza, że usługi handlu elektronicznego świadczone w ramach Sklepu są zgodne
    z wymaganiami dostępności określonymi w Ustawie o dostępności.
  2. Sprzedawca udziela informacji o oferowanych i świadczonych usługach w ramach Sklepu w sposób
    zapewniający postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość oraz kompatybilność tych informacji.
  3. Sprzedawca udostępnia w Sklepie odpowiednie funkcjonalności związane z wymaganiami
    dostępności określonymi w Ustawie o dostępności, w tym:
    a) wsparcie czytników ekranu – optymalizacja wszystkich elementów strony dla technologii
    asystujących (NVDA, JAWS),
    b) zapewnienie dostępu do wszystkich funkcji Sklepu za pomocą samej klawiatury,
    c) zapewnienie opisów alternatywnych (alt) dla grafik,
    d) ułatwienie nawigacji po stronie za pomocą czytników ekranu.
  4. Konsument może złożyć skargę na niezapewnienie spełniania wymagań dostępności usług
    świadczonych za pośrednictwem Sklepu.
  5. Skarga jest składana:
    a) za pomocą poczty elektronicznej pod adres: sekretariat.jlr@karlik.poznan.pl
    b) na piśmie pod adres: ul. Poznańska 30, 62-081 Baranowo
    c) telefonicznie pod numerem: +48 61 677 50 00
  6. Sprzedawca rozpatrzy skargę w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia jej otrzymania. W
    szczególnie skomplikowanych przypadkach termin na rozpatrzenie i udzielenie odpowiedzi na
    skargę wynosi nie dłużej niż 60 dni od dnia otrzymania skargi. Sprzedawca informuje Konsumenta
    o przyczynie zwłoki oraz wskazuje nowy termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi.
  7. W przypadku niedotrzymania terminu określonego odpowiednio w ust. 6 powyżej, skargę uważa
    się za rozpatrzoną zgodnie z żądaniem skarżącego Konsumenta. Sprzedawca realizuje żądanie
    Konsumenta w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia otrzymania skargi.

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  1. Szczegółowe informacje uregulowane zostały w Polityce Prywatności, dostępnej na stronie
    internetowej Sklepu.

ZMIANA REGULAMINU

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w przypadku zaistnienia ważnej
    przyczyny rozumianej jako:
    a) zmiana przedmiotu działalności świadczonej przez Sprzedawcę,
    b) rozpoczęcie dostarczania przez Sprzedawcę nowych usług, zmiany i modyfikacji usług
    dotychczas dostarczanych lub zaprzestania ich dostarczania,
    c) dokonania technicznej modyfikacji Sklepu internetowego wymagających dostosowania do
    nich postanowień Regulaminu,
    d) prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Regulaminu do
    aktualnego stanu prawnego,
    e) zmiana przepisów prawa regulujących sprzedaż produktów lub świadczenie usług drogą
    elektroniczną przez Sprzedawcę lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa
    wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie
    urzędów lub organów,
    f) zaistnienie okoliczności siły wyższej rozumianej jako zdarzenie zewnętrzne, niezależne od
    woli Sprzedawcy lub Klientów, którego nie można było przewidzieć np. klęski żywiołowe,
    epidemie, strajki, wojna, nadzwyczajne oddziaływanie czynników atmosferycznych
    wywołujące skutki wpływające na możliwości wzajemne prawa i obowiązki Sprzedawcy i
    Klientów,
    g) usunięcie niejasności związanych z interpretacją postanowień Regulaminu,
    h) zapobieganie nadużyciom lub innym naruszeniom Regulaminu,
    i) konieczność sprostowania oczywistych omyłek i błędów pisarskich.
  2. O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi Klienta nie później niż 3 dni przed proponowaną
    datą wejścia w życie zmian poprzez przesłanie na adres e-mail przypisany do Klienta
    powiadomienia o zmianie Regulaminu wraz ze zaktualizowanym Regulaminem w postaci trwałego
    nośnika w formacie PDF.
  3. Regulamin w zmienionym brzmieniu zacznie obowiązywać w terminie wskazanym w
    powiadomieniu, chyba że Klient w terminie 3 dni od doręczenia informacji o zmianie Regulaminu
    złoży na adres: ul. Poznańska 30, 62-081 Baranowo, oświadczenie o braku zgody na
    obowiązywanie w stosunku do niego zmienionej treści Regulaminu.
  4. W celu uchylenia wątpliwości wskazuje się, że zmiany Regulaminu nie powodują naruszenia praw
    nabytych Klienta.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu internetowego zawierane są w języku polskim.
  2. Żadne z postanowień Regulaminu nie narusza jakichkolwiek uprawnień Klienta wynikających
    z ustawy o prawach konsumenta lub przepisów bezwzględnie obowiązującego prawa. W
    przypadku rozbieżności w interpretacji należy przyjąć jako wiążącą interpretację, która pozostaje
    w zgodzie z powołanymi przepisami.
  3. Prawem właściwym dla zawarcia Umowy jest prawo Rzeczpospolitej Polskiej, a sądami sądy
    powszechne w Rzeczpospolitej Polskiej, chyba że co innego wynika z bezwzględnie
    obowiązujących przepisów prawa.
  4. Sprzedawca dokłada wszelkich starań, by świadczone usługi w ramach Sklepu internetowego były
    na najwyższym poziomie, jednakże nie wyklucza możliwości czasowego zawieszenia dostępności
    Sklepu internetowego w przypadku konieczności przeprowadzenia konserwacji, przeglądu,
    wymiany sprzętu lub też w związku z koniecznością modernizacji lub rozbudowy Sklepu
    internetowego.
  5. Klient może uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu za pośrednictwem strony internetowej
    Sklepu i pobrać go oraz sporządzić jego wydruk.
  6. Załączniki do regulaminu:
    a) Załącznik nr 1 – Przykładowy Formularz Odstąpienia
  7. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.12.2025 r.

INFORMACJA DLA KONSUMENTA

Zgodnie z obowiązkiem ustawowym wskazujemy jakie uprawnienia przysługują Klientowi będącym
konsumentami lub osobami prowadzącymi jednoosobową działalność gospodarczą i dokonujących
zakupu niezwiązanego z prowadzoną przez nich działalnością.

Produkt uznaje się za zgodny z umową gdy:
a) jest zgodny z opisem, rodzajem, jakością, kompletnością i funkcjonalnością opisanymi w
umowie,
b) nadaje się do umówionego użytku, o którym Sprzedawca poinformował najpóźniej w
chwili zakupu,
c) nadaje się do celu w jakim go się używa,

Nie uznaje się Produktu za niezgodny, jeżeli Klienta najpóźniej w chwili zawarcia umowy
poinformowano o, że co do konkretnej cechy towar odbiega od wymogów zgodności i Klient wyraźnie
zaakceptował tę różnicę.

Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili jego
dostarczenia ujawniony w terminie 2 lat od dnia dostarczenia Produktu. Na upływ terminu Produktu
nie może się powoływać, jeżeli niezgodność podstępnie zataił.

Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od
chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej
lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności
towaru z umową.

W przypadku stwierdzenie niezgodności Produktu z umową, Kupujący może domagać się naprawy lub
wymiany Produktu. Dealer może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, lub jeżeli doprowadzenie do zgodności
towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych
kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych
kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności
znaczenie braku zgodności Produktu z umową, wartość Produktu zgodnego z umową oraz nadmierne
niedogodności dla konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do
zgodności z umową.

Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca
został poinformowany przez Klienta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla
Klienta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Klienta go nabył. Koszty naprawy lub
wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi
Sprzedawca

Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Klienta może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo
odstąpieniu od umowy, gdy:
a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową zgodnie ze względu
na nadmierność kosztów lub niemożliwość doprowadzenia do stanu zgodnego z umową;
b) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową zgodnie poprzez naprawę
c) brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował
doprowadzić Produkt do zgodności z umową
d) brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo
odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z żądania wymiany lub naprawy,
e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on
Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności
dla Klienta.

Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość
Produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z umową.

Sprzedawca zwraca Klienta kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.

Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z umową jest nieistotny.
Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową jest istotny.

W razie odstąpienia od umowy Klienta niezwłocznie zwraca Produkt Dealerowi na jego koszt. Dealer
zwraca Klienta cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub
dowodu jego odesłania.

Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient,
chyba że Klienta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi
kosztami.

Załącznik nr 1 do Regulaminu – Przykładowy Formularz Odstąpienia

Miejscowość, data

M. KARLIK sp. k.
ul. Kaliska 24, 61-131 Poznań
KRS 0000390063

Dane Konsumenta:
(Imię i nazwisko konsumenta, adres poczty elektronicznej oraz numer Zamówienia/data zakupu
Produktu)

Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa

Na podstawie art. 27 ustawy o prawach konsumenta odstępuję od umowy
________________________________ zawartej w dniu ____________________________ na odległość/poza lokalem przedsiębiorstwa* bez podania przyczyny.
Towar zwrócę stosownie do postanowień umowy.*
Proszę o zwrot ceny Produktu na rachunek bankowy
________________________________________________________________________ / w sposób, w jaki dokonano płatności za Produkt.
Przyczyną odstąpienia od umowy jest:(pole opcjonalne, jego wypełnienie nie jest obowiązkowe)


Podpis konsumenta

  • Niepotrzebne skreślić